Artikelen over: Huurders

Handleiding voor het maken van een boeking!

Korte handleiding voor het maken van een WeMeet boeking.



Heb je hulp nodig bij het maken van je boeking? In deze handleiding helpen wij je door de stappen heen.

Ga naar onze website https://www.wemeet.nl en log in met jouw huurders account. Als je deze nog niet hebt kun je je registreren. Kies voor een account om: ruimte te boeken.

Gebruik WeMeet en haar zoekfuncties om een geschikte locatie te vinden voor jouw ontmoeting. Heb je al een geschikte locaties gevonden? Ga dan naar de locatie en kies de ruimte waar je een boeking wilt plaatsen.

Op deze pagina kun je je boeking aanvragen. Kies in de kalender de gewenste datum en tijd wanneer jij wilt komen. Als je een anderen week/maand wil zien kan je de pijltjes gebruiken om verder te kijken. Is de ruimte niet beschikbaar op jouw gekozen moment? Dan is de ruimte helaas al geboekt op de gekozen dag. Je kan dan voor een andere moment, een andere ruimte of zelfs een andere locatie kiezen.

Als je deze gekozen datum en tijd heb ingevuld kun je ook aangeven met hoeveel gasten je verwacht te komen. Je kunt lager op het scherm ook de indeling van de ruimte aanpassen en koffie/thee/lunch en andere extra services toevoegen. Dit doe je dus op dezelfde pagina als waar je in de kalender aangeeft wanneer je wilt komen.

Als je in het bezit bent van een kortingscode, kun je deze invullen voordat je verder gaat. Lees hier meer over: Hoe gebruik ik een kortingscode? Zorg er altijd voor dat je de code nauwkeurig invoert, de codes zijn hoofdletter gevoelig en werken niet als je ze kopieert. Zorg dat je deze altijd over typt.

Als je klaar bent met selecteren van een datum, tijd, aantal personen, indeling en het toevoegen van extra's, kun je verder. Aan de rechterkant van het scherm staat een overzicht van je boeking, inclusief eventuele extra's. Daar is ook de blauwe knop. Hierop lees je: Deze ruimte boeken / De ruimte aanvragen. Als je hierop klikt ga je naar de volgende stap. Let op: hier kun je geen wijzigingen meer aanbrengen voordat je de aanvraag hebt verstuurd.

Op de volgende pagina word je gevraagd om je gegevens in te vullen. De naam van je meeting, je eigen gegevens en de betaalwijze. Het verschilt per locatie welke betaalmogelijkheden er zijn. Een verhuurder kan kiezen voor een direct betaling, een betaling op rekening na afloop van de ontmoeting of beide opties beschikbaar stellen. Mocht de betaalmogelijkheid die jij het liefst wil er niet tussen staan, dan kun je kiezen voor de andere betaalmogelijkheid, de locatie een berichtje sturen om naar de mogelijkheden te vragen of kiezen voor een locatie die wel de juiste betalingsmogelijkheid beschikbaar stelt. Ook hiervoor kun je filters instellen in de zoekresultaten. Als je klaar bent klik dan op de blauwe knop naar de volgende pagina.

Op deze pagina zie in het geval van een direct betaling meteen de optie om te betalen. Het advies vanuit WeMeet is om dit zo spoedig mogelijk te doen. Als je een aanvraag verstuurt voor het betalen op rekening dan zul je even moeten wachten op een goedkeuring van de verhuurder. Een verhuurder heeft doorgaans 24 uur om op de aanvraag te reageren (met uitzondering van het weekend).

Heb je een directe boeking geplaatst? Lees verder bij 9.
Heb je een aanvraag gedaan met direct betalen? Lees verder bij 10.
Heb je op rekening een aanvraag gedaan? Lees verder bij 11.

Heb je een direct boeking gelijk betaald? Dan ben je er helemaal klaar voor en hoef je verder niets meer te doen!

Is je aanvraag goedgekeurd en heb je een boeking geplaatst met directe betaling? Dan heb je 24 uur om deze te betalen (met uitzondering van het weekend).

Heb je een aanvraag gedaan voor het op rekening betalen van de reservering? Als deze geaccepteerd is, hoef je tot na afloop van de vergadering geen stappen meer te ondernemen. Je zult in dit geval na afloop van de meeting van de verhuurder een factuur ontvangen.

Een uitgebreide uitleg over de betaalmogelijkheden vind je hier: Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Heb je een fout gemaakt in de je reservering en wil je dit aanpassen? Dat kan! Lees hier meer over: Het wijzigen van een boeking

Wil je de reservering annuleren? Dat kan ook! Wel kan het per locatie verschillen tot wanneer je kunt annuleren met een volledige terugbetaling. Lees hier meer over: Hoe annuleer ik een boeking?


Heb je nog andere vragen of loop je nog tegen problemen aan bij het maken van boeking? Mail ons op help@wemeet.nl en we staan voor je klaar. Je kunt ons ook telefonisch bereiken op 020-2044544.

Bijgewerkt op: 15/11/2023

Was dit artikel nuttig?

Deel uw feedback

Annuleer

Dankuwel!