Hoe maak ik een boeking?
Hoe maak ik een boeking?
Bekijk de video of lees eronder stap voor stap hoe je dit proces moet doorlopen.
Je hebt gekeken tussen alle mooie locaties die WeMeet te bieden heeft en je hebt er eentje uitgekozen, mooi! Maar wat nu? Zo maak je een boeking bij jouw gekozen ruimte:
Open als eerst de pagina van de locatie. Hier zie je de plaatjes, de naam, agenda en andere mogelijkheden die de locatie aanbiedt.
Bekijk de agenda van de locatie om te zien of ze plek voor je hebben wanneer dat jou uitkomt. Zoals hieronder te zien is, toont de agenda veel informatie.
De met grijs ingekraste tijdsloten zijn niet meer beschikbaar om te huren, de witte wel. Nu kan je jouw tijdslot invullen door op het witte vlak te klikken en de blauwe balk die dan ontstaat te slepen, of je vult handmatig met de drop-down menu de datum, begintijd en afsluiting in. In dit voorbeeld wordt de ruimte geboekt op 4 augustus van 13:00 tot 14:30.

Na het invullen van het tijdslot, is rechts de huidige prijs te zien voor jouw reservering, een kortere tijd betekent een kleinere prijs.
Scroll nu een klein beetje naar beneden om aan te geven hoeveel mensen er aanwezig zullen zijn, ook is aangegeven wat de maximale hoeveelheid mensen is dat de locatie per reservering accepteert.

Hierna kan je je faciliteiten uitkiezen. De bovenste drie zijn gratis standaard inbegrepen, dit heeft de host aangegeven. Daaronder zijn echter de faciliteiten op aanvraag. Als je deze faciliteiten wil gebruiken, geef je aan hoeveel per stuk (of p.p) en klik op "+ Voeg toe".

Let op! Sommige locaties vereisen boekers om sommige van deze faciliteiten aan te schaffen bij een boeking tegen een bepaalde prijs. Dit staat ook aangegeven.

Hierna kan je nog iets naar beneden scrollen om mogelijke indelingen te kiezen die op de locatie geregeld kunnen worden.
Nu is alles ingevuld naar jouw wens! Om de boeking te maken, kilk je nu rechts op "Deze ruimte aanvragen".
Op het volgende scherm moet je de informatie invullen over de vergadering zodat de host weet wat hij/zij kan verwachten. Hier kan je meteen ook je manier van betalen invullen: direct betalen of op rekening.

De volgende stap hangt af van de voorkeuren van de host. Als hij/zij het proces heeft geautomatiseerd, wordt je aanvraag direct goedgekeurd. Anders moet de host dit handmatig goedkeuren en dan moet je even afwachten. Dit was het hele proces! Als je optie "Direct betalen" had gekozen, krijg je na de acceptatie een mailtje met de vraag of je wil betalen. Als je "Op rekening" koos, dan krijg je alleen een mailtje met je aangegeven opties en krijg je nadat jouw vergadering heeft plaatsgevonden een factuur opgestuurd.
Lees ook: Factuur in de mail na het maken van een boeking en Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Hulp nodig?
Stuur een mailtje naar help@wemeet.nl en we zullen je spoedig te woord staan.
Bijgewerkt op: 02/01/2024
Dankuwel!